Projekty międzynarodowe

T4T - Narzędzia Nauczania w Edukacji Cyfrowej

Pandemia COVID 19 i niedawny rozwój narzędzi dydaktycznych stawiają nowe wyzwania przed edukatorami i specjalistami ds. szkoleń. Większość z nich musiała szybko przestawić się z zajęć grupowych twarzą w twarz na zajęcia online, gdzie musieli zapewnić ten sam poziom interakcji i zaangażowania uczących się. Z drugiej strony, obecnie uczniowie nie chcą być biernymi odbiorcami informacji, którzy tylko czytają długie teksty ze stron internetowych lub innych zasobów cyfrowych, oglądają filmy lub słuchają podcastów czy webinarów na swoich komputerach, tabletach czy smartfonach. Oczekują i chcą żywej interakcji zarówno z trenerem/wykładowcą, jak i ze swoimi rówieśnikami. Wymaga to od edukatorów dobrej znajomości specyfiki efektywnej dynamiki grupy w środowisku online i sposobów jej utrzymania, tak aby zapewnić ten sam poziom doświadczeń międzyludzkich podczas wirtualnych lekcji i sesji, gdzie studenci są fizycznie rozproszeni i zazwyczaj sami przed swoimi komputerami lub innymi urządzeniami cyfrowymi, co w klasach bezpośrednich. 

więcej...

BLWithRobotics - Wykorzystanie metody nauczania mieszanego w celu zwiększenia sukcesu w matematyce przy użyciu aplikacji robotycznych

Edukacja matematyczna jest jednym z kluczowych obszarów w edukacji. Przyczynia się ona do tego, że jednostki mogą lepiej kontynuować swoje życie społeczne, stanowi tło dla ich studiów naukowych, zwiększa pewność siebie jednostek i umożliwia im zdobycie lepszych zawodów w przyszłości. Nie jest możliwe pomyślne rozwiązanie wielu problemów, które napotykamy w życiu codziennym, bez wykorzystania umiejętności myślenia matematycznego. Ponieważ uczniowie różnie osiągają dojrzałość do myślenia abstrakcyjnego, a ich nauczyciele stosują niewłaściwe metody i techniki na lekcjach matematyki, u wielu uczniów pojawia się lęk przed matematyką. W miarę jak uczniowie mają zaległości w kolejnych klasach, lęk przed matematyką stopniowo wzrasta, a czasem nawet przeradza się w strach. Istnieje wiele raportów OECD, UNESCO i Komisji Europejskiej dotyczących tego problemu.

więcej...

smartAInnovators: PROMOWANIE TRANSFORMACJI CYFROWEJ I INNOWACJI OPARTEJ NA SZTUCZNEJ INTELIGENCJI W PLACÓWKACH KSZTAŁCENIA I SZKOLENIA ZAWODOWEGO NA RZECZ ZMIAN SPOŁECZNYCH I LEPSZEGO DOPASOWANIA UMIEJĘTNOŚCI DO RYNKU PRACY

Szybka cyfryzacja w ciągu ostatniej dekady zmieniła wiele aspektów pracy i życia codziennego. Napędzana przez innowacje i ewolucję technologiczną transformacja cyfrowa zmienia społeczeństwo, rynek pracy i przyszłość pracy, a w nieunikniony sposób także E&T. Pracodawcy napotykają trudności w rekrutacji wysoko wykwalifikowanych pracowników w wielu sektorach gospodarki, w tym w sektorze cyfrowym.

więcej...

P-ART - PandemiArt

Powód istnienia sztuki jest ponad rasą, językiem, religią i narodowością. Jej służba dla ludzkości jest symbolem i dziedzictwem wielostronności i różnorodności kulturowej. Sztuka, zwiększając naszą świadomość wartości ludzkich, wskazuje na to, co jest nam najbardziej potrzebne w tym pandemicznym okresie. Jeśli jest coś, co może uratować ludzkość, to jest to powszechna jedność. Przyczyna istnienia sztuki nie leży wyłącznie w wartościach estetycznych. Z jednej strony jest ona maścią na najgłębsze rany naszej duszy, z drugiej zaś wstrząsa naszymi sądami i dogmatami. Podstawą naszych działań projektowych będą praktyki artystyczne, które zbliżają ludzi, relaksują, inspirują i dają nadzieję podczas procesu epidemii, w tym obaw i niepewności spowodowanych przez Covid-19. 

więcej...

Search&Rescue - Nowoczesne technologie wczesnej lokalizacji uwięzionych ofiar pod zniszczonymi konstrukcjami i zaawansowane materiały eksploatacyjne do oceny ryzyka i bezpieczeństwa pierwszej reakcji w operacjach SAR

Zarówno katastrofy spowodowane przez człowieka, jak i klęski żywiołowe, takie jak trzęsienia ziemi i ataki terrorystyczne, mogą prowadzić do uwięzienia ludzi pod gruzami i zniszczonymi konstrukcjami. W tych krytycznych sytuacjach kluczowa jest szybka i skuteczna reakcja, która może zapobiec lub znacznie ograniczyć ryzyko wystąpienia ofiar. Dlatego właśnie osoby udzielające pierwszej pomocy i zespoły ratownicze muszą być wyposażone w najnowocześniejsze narzędzia i specjalistyczne oprzyrządowanie w celu zwiększenia ich możliwości, a mianowicie w zakresie dokładności, szybkiej lokalizacji i ograniczenia liczby fałszywych alarmów.

więcej...

SOSACT - STANDARYZACJA SZKOLEŃ Z ZAKRESU STEM I KODOWANIA

W Planie Strategicznym Ministerstwa Edukacji Narodowej na lata 2015-2019 zostały wyznaczone cele wzmocnienia STEM. W raporcie STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) opublikowanym przez Ministerstwo Edukacji Narodowej (2016), stwierdza się, że nie wystarczy zwiększyć umiejętności w zakresie edukacji STEM poprzez szkolenia w ramach doskonalenia zawodowego, które będą prowadzone przez nauczycieli i edukację uniwersytetów dla nauczycieli na wydziałach szkoleń zawodowych, które będą prowadzone przez uniwersytety. Również w wyniku badania przeprowadzonego z 42 207 nauczycielami w celu analizy potrzeb projektu przez Dyrekcję Generalną ds. Innowacji i Technologii Edukacyjnych w 2017 r. wykazano, że 86% nauczycieli chce realizować praktyki z wykorzystaniem działań projektowych opartych na STEM; 81,3% nauczycieli stwierdziło, że mogą uczyć w łatwiejszy i bardziej zabawny sposób dzięki działaniom STEM. Jednakże tylko 2,7% nauczycieli stwierdziło, że mogliby uczestniczyć w krajowych lub międzynarodowych działaniach edukacyjnych STEM. 

więcej...

ETRe - Zwiększanie gotowości szkół do przejścia na model kształcenia na odległość/hybrydowego z wykorzystaniem narzędzi opartych na technologii chmury

W czasie pandemii wirusa Covid-19 i w następstwie działań narzuconych przez kraje UE, na poziomie lokalnym, dotyczących edukacji, wiele szkół zostało zmuszonych do szybkiego przeniesienia całego procesu edukacyjnego on-line (UNESCO, UNICEF i Bank Światowy (październik, 2020) - Czego się nauczyliśmy? Przegląd wniosków z badania ministerstw edukacji na temat krajowych działań podjętych w związku z wirusem COVID-19), wdrażając model nauczania na odległość. Zmiany nastąpiły w ciągu roku akademickiego, co narzuciło dużą presję czasową na szybkie zmiany i natychmiastowe wdrożenie, któremu towarzyszyły problemy techniczne (Educational Institute of Scotland (May, 2020) - Teaching During the COVID-19 Shutdown survey).

więcej...

Di2Learn - EDUKACJA NA ODLEGŁOŚĆ-CYFROWE NAUCZANIE I UCZENIE SIĘ W ERZE POST-COVID-19

Niespodziewana pandemia wirusa Covid-19 spowodowała ogromne zmiany w systemach edukacyjnych na całym świecie, mając na uwadze, że kryzys zdrowotny wpłynął na edukację szkolną prawie 1,6 miliarda dzieci w 195 krajach świata. W większości krajów, pandemia spowodowała czasowe zamknięcie szkół, a nauczanie cyfrowe stało się nową normalnością. Te ogólnokrajowe zamknięcia szkół nie tylko wpływają na naukę szkolną, ale także narzucają nowe sposoby nauczania, uwidaczniając znaczenie umiejętności cyfrowych, wykorzystania narzędzi technologicznych, odporności procedur edukacyjnych oraz gotowości organów edukacyjnych do oferowania stałej, wysokiej jakości nauczania, uczenia się i oceniania.

więcej...

ESTET – Włączanie kompetencji z zakresu zrównoważonego rozwoju w kształcenie i szkolenia dotyczące turystyki

Zrównoważona turystyka stanowi jeden z megatrendów rozwoju turystyki na świecie (OECD, 2018). Rosnące zapotrzebowanie na produkty i usługi turystyczne zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju zwiększa zapotrzebowanie na ekologiczne umiejętności pracowników. Wśród tych umiejętności znajdują się: zarządzanie zasobami, emisjami i odpadami, projektowanie łańcuchów wartości w turystyce zgodnie z zasadami gospodarki obiegowej, ochrona dziedzictwa naturalnego, kulturowego i lokalnego, rozwój zrównoważonych i dostępnych produktów turystycznych (NTG, 2019). 

więcej...

e-Dys-Learn: Podnoszenie kompetencji dydaktycznych przyszłych nauczycieli szkół podstawowych z zakresu kształcenia uczniów z trudnościami w uczeniu się

Trudności w uczeniu się są terminem używanym do zdefiniowania dysfunkcji w zakresie takich umiejętności jak pisanie, czytanie, działania arytmetyczne, mówienie i rozumowanie. Problem ten jest powszechny na całym świecie i zauważany zazwyczaj w okresie szkolnym. Najczęściej spotykane w literaturze przedmiotu trudności w uczeniu się można określić jako dysleksja, dysgrafia i dyskalkulia. Z drugiej strony, liczba projektów dotyczących powyższych trudności się wynosi zaledwie 80 spośród około 15 tysięcy projektów wspieranych w ramach programu Erasmus+ w latach 2014-2018. Z tego powodu można stwierdzić, że liczba projektów dotyczących trudności w uczeniu się jest dość ograniczona.

więcej...

Erasmus
Europa dla obywateli
Visegrad
Media
Tempus