NEUROANDRAGOGIKA PRZECIW WYKLUCZENIU

« wróć

NEUROANDRAGOGIKA PRZECIW WYKLUCZENIU to projekt koordynowany przez Społeczną Akademię Nauk w partnerstwie z organizacjami z Austrii, Czech, Grecji, Wielkiej Brytanii i Węgier.

Projekt ma ambicję przybliżyć ideę wykorzystania najnowszej wiedzy na temat neurodydaktyki w kształceniu osób dorosłych z grup defaworyzowanych (m.in. bezrobotni, nieaktywni zawodowo, osoby 50+, niepełnosprawni, imigranci, osoby o niskich kwalifikacjach, osoby z obszarów nisko zurbanizowanych itp.). Osoby te wykazują często deficyty związane z kompetencjami warunkującymi skuteczne uczestniczenie w życiu społecznym i zawodowym, takie jak: pozyskiwanie i przetwarzanie informacji, krytyczne myślenie, rozwiązywanie problemów, automotywacja, analiza własnych doświadczeń, kreatywność. W związku z tym w tej grupie często występuje bezrobocie, ubóstwo, wykluczenie społeczne i kulturalne.

Podczas prac nad projektem mamy zamiar zgromadzić, opisać i przetestować najbardziej przydatne strategie edukacyjne oparte na neuronaukach, które najlepiej przysłużą się przeciwdziałaniu wykluczenia wśród dorosłych osób uczących się.

Beneficjenci projektu:
• osoby z grup defaworyzowanych, zagrożone lub dotknięte wykluczeniem społecznym;
• nauczyciele, edukatorzy, trenerzy współpracujący ze szkołami dla dorosłych oraz instytucjami i organizacjami działającymi na rzecz przeciwdziałania wykluczeniu;
• instytucje zajmujące się szeroko pojęta edukacją dorosłych.   
Główne rezultaty projektu:
• Program szkolenia dla nauczycieli i edukatorów osób dorosłych: „Neuroandragogika w kształceniu dorosłych zagrożonych wykluczeniem”
• Materiały dydaktyczne dla nauczycieli i edukatorów „Neuroandragogika w kształceniu dorosłych zagrożonych wykluczeniem”
• Materiały szkoleniowe dla uczestników warsztatów – dorosłych uczących się z grup defaworyzowanych
• Interaktywna platforma edukacyjna "Neuroandragogika przeciw wykluczeniu"/Zasoby edukacyjne…
• Publikacja „Neuroandragogika przeciw wykluczeniu”
Wszystkie rezultaty projektowe zostaną przetestowane przez główne grupy docelowe – nauczycieli i dorosłych z grup defaworyzowanych- w czasie szkoleń pilotażowych.
Instytucje partnerskie:
SPOŁECZNA AKADEMIA NAUK w Łodzi (POLSKA) – koordynator https://san.edu.pl/
LEBENSHILFE Soziale Dienste GmbH (AUSTRIA) https://www.lebenshilfen-sd.at/  
EDUcentrum (CZECHY) http://www.educentrum.eu/  
KALAMATA SECOND CHANCE SCHOOL (GRECJA) http://sde-kalam.mes.sch.gr/ 
BRIDGES TO THE FUTURE (WIELKA BRYTANIA) http://www.bridgingtothefuture.co.uk/ 
LATERNA MAGICA (WĘGRY) http://www.laterna.hu/

 

STRONA PROJEKTU

Projekt jest realizowany w ramach programu Unii Europejskiej ERASMUS+


Erasmus
Europa dla obywateli
Visegrad
Media
Tempus