LIKE – Wykorzystanie innowacyjnych koncepcji zarządzania wiekiem do transferu wiedzy posiadanej przez osoby starsze.

« wróć

Projekt wpisuje się w działania mające na celu zwalczanie dyskryminacji ze względu na wiek przy zatrudnieniu i promuje zdolność do adaptacji starszych pracowników do zmieniających się warunków gospodarczych i społecznych.


Głównym zadaniem jest skupienie się na rozwoju innowacyjnych technik zarządzania wiekiem w praktyce biznesowej, tak aby minimalizować wpływ barier wiekowych i postaw dyskryminujących ze względu na wiek w procesie rekrutacji do pracy i szkoleniach, aktywizowaniu i lepszym wykorzystywaniu umiejętności starszego personelu.

 

W projekcie rozwijane będą i promowane proaktywne koncepcje biznesowe dotyczące zarządzania wiekiem, uczestnictwa, wydajności i produktywności starzejących się zespołów pracowniczych, dzięki różnorodnym inicjatywom szkoleniowym, podnoszeniu poczucia wartości siebie i poziomu motywacji wśród osób 50+. Promowane będą i realizowane zadania umożliwiające ponowne zaangażowanie się pracowników 50+ w procesy uczenia oraz wskazujące pracodawcom korzyści wynikające z inwestowania w rozwój starszych pracowników.

 

Aby zrealizować powyższe cele, w projekcie zostanie dokonana analiza tendencji zatrudnienia i zmian z strukturze zatrudnienia ze względu na wiek w połączeniu z innymi zmiennymi społeczno-demograficznymi, takimi jak religia i procesy migracyjne. W celu promowania zatrudniania starszych pracowników i ich stałej aktywizacji zawodowej, jak i zwiększania ich szans rozwoju zawodowego, w projekcie zostanie przygotowana i zrealizowana seria seminariów szkoleniowych, z wykorzystaniem narzędzi ICT, które pozwolą na uaktualnienie umiejętności pracowników i pomogą zwiększyć ich możliwości zatrudnienia.

 

Określenie szans zatrudnienia w zawodach odznaczających się największym zainteresowaniem starszych pracowników wskaże najwłaściwsze dla nich sektory, w których mogą oni najlepiej wykorzystać własne doświadczenie i wiedzę. Zakładanym rezultatem projektu jest doprowadzenie do trwałych zmian w funkcjonowaniu działów odpowiedzialnych za politykę i strategię personalną oraz doprowadzenie do wdrożenia koncepcji zarządzania wiekiem w procedury zarządzania personelem i organizacji, tak aby można było optymalizować adaptację zasobów ludzkich w procesie pracy.


Koordynatorem projektu jest Life Long Learning Research Institute z Grecji. W projekcie poza Społeczną Akademią Nauk uczestniczą partnerzy z Wielkiej Brytanii, Hiszpanii oraz Szwecji.

 

Czas trwania projektu Grundtvig: 2011-2014



Kontakt:
Marta Kędzia  - koordydator administracyjny projektu (mkedzia@swspiz.pl)
dr Anna Sołtys - koordydator merytoryczny projektu (asoltys@swspiz.pl)


Erasmus
Europa dla obywateli
Visegrad
Media
Tempus