INCLUVET – Promocja włączania edukacji przez praktykę zawodową (WBL) osób z niepełnosprawnością intelektualną poprzez wyposażanie nauczycieli kształcenia specjalnego zawodowego oraz mentorów w innowacyjne narzędzia i metody

« wróć

Głównym celem projektu jest promocja edukacji włączającej i uczenia się przez całe życie dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.  Cel ten jest jednym z priorytetowych obszarów ustanowionych w ramach europejskiej strategii w sprawie niepełnosprawności na lata 2010-2020. Ponadto w komunikacie z Brugii Komisji Europejskiej postuluje się zwiększanie możliwości osób niepełnosprawnych w uczestnictwie w kształceniu i szkoleniu zawodowym poprzez oferowanie: alternatywnych ścieżek kształcenia, innowacyjnych metod edukacyjnych w zakresie kształcenia i szkolenia zawodowego oraz położenie większego akcentu na uczenie się poprzez pracę i praktykę zawodową (WBL). Według zaleceń UE, indywidualna ścieżka kształcenia i rozwoju zawodowego dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną powinna obejmować doświadczenia WBL dostosowane do indywidualnych potrzeb ucznia oraz wymagań pracodawcy. Z drugiej strony, nauczyciele, mentorzy i opiekunowie praktyk zawodowych powinni być tak przygotowani, aby optymalnie wspierać grupę docelową.

 

Główne cele projektu to:

  • Szkolenia nauczycieli i pracowników pracujących z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w celu zwiększenia efektywności WBL
  • Promowanie wdrażania zasad ECVET
  • Zwiększenie możliwości uczestnictwa uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w projektach mobilności
  • Wspieranie mentorów w środowiskach pracy poprzez dostarczanie innowacyjnych narzędzi i metod dedykowanych do pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną.

 

Rezultaty projektu:

  • program szkolenia zawierający zagadnienia teoretyczne i wskazówki metodyczne dotyczące szkolenia personelu VET pracującego z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną,
  • „In-company Mentors Vademecum” – manual zawierający praktyczne narzędzia dla mentorów w celu wspierania uczniów podczas ich doświadczenia z WBL;
  • „Mobility Vademecum” – manual dla osób towarzyszących uczniom z niepełnosprawnością intelektualną, w tym przedsiębiorstw zawierający wskazówki z UE dotyczące zwiększania mobilności studentów z trudnościami w uczeniu się.

 

Partnerzy projektu INCLUVET:

  • Formazione Co&So Network (koordynator) - Włochy
  • Istituto di Istruzione Superiore "Leonardo da Vinci" - Włochy
  • Reattiva –Włochy
  • JUGEND AM WERK STEIERMARK (JAM) - Austria;
  • INSHEA - Francja
  • Społeczna Akademia Nauk - Polska
  • North West Regional College – Wielka Brytania
  • Fundacion Docete Omnes - Hiszpania

 

Czas trwania projektu:

01.10.2017 – 30.11.2019

 

Informacji na temat projektu udziela:

Aleksandra Zając- Kierownik projektu w Społecznej Akademii Nauk

e-mail: akonopka@spoleczna.pl

 

 STRONA INTERNETOWA PROJEKTU

 

Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej.
Projekt odzwierciedla jedynie stanowisko jego autora i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w nim zawartość merytoryczną.


Erasmus
Europa dla obywateli
Visegrad
Media
Tempus