GoDIGITAL - Wykorzystanie Narzędzi Cyfrowych W Pracy Nauczyciela. Zestaw Narzędzi Dla Skutecznych Strategii W Szkołach Podstawowych

« wróć

Rewolucja cyfrowa zwiększa zapotrzebowanie na cyfrowe umiejętności i kompetencje, co wymaga inwestycji w infrastrukturę, zmiany organizacyjne, urządzenia cyfrowe i kompetencje cyfrowe nauczycieli oraz tworzenie cyfrowych (i otwartych) zasobów edukacyjnych i wysokiej jakości oprogramowania edukacyjnego. Edukacja i szkolenia powinny czerpać korzyści z nowych osiągnięć ICT i przyjmować innowacyjne i aktywne metody nauczania. Uczenie się nie może już być ograniczone do konkretnej klasy i harmonogramów, ale w pełni wykorzystywać najnowszą technologię.

 

Projekt GODIGITAL ma na celu opracowanie, przetestowanie i ocenę kompletnego zestawu narzędzi wspierającego szkoły podstawowe w celu opracowania cyfrowego planu ich rozwoju, aby doskonalić kompetencje cyfrowe nauczycieli, a w konsekwencji umiejętności cyfrowe uczniów. Projekt zakłada opracowanie 6 rezultatów intelektualnych, które zostaną przetestowane i poddane weryfikacji w celu zapewnienia najwyższej jakości.

 

Głównym celem projektu jest:
opracować, wdrożyć i ocenić KOMPLETNY ZESTAW NARZĘDZI, który będzie wspierał nauczycieli szkół podstawowych w projektowaniu ich PLANU ROZWOJU CYFROWEGO w celu uaktualnienia obecnych możliwości nauczania i uczenia się poprzez wykorzystanie mobilnego uczenia się i technologii (tj. tablica interaktywna, urządzenia mobilne itp.), jak również e-narzędzi (tj. DOJO, EDMONTO, CODEDOJO), aby zapewnić lepszy efekt uczenia się, umożliwiając komunikację, uczestnictwo i integrację społeczną wszystkich dzieci.

 

Grupą docelową są nauczyciele szkół podstawowych, którzy chcą udoskonalić swoje kompetencje cyfrowe i zdobyć wiedzę jak wykorzystywać technologię w swoich metodach nauczania. Pośrednią grupą docelową są uczniowie szkół podstawowych, którzy skorzystają z umiejętności cyfrowych nauczycieli.

Powyższy projekt nie mógłby zostać zrealizowany bez wymiany informacji, identyfikacji dobrych praktyk i komplementarności wiedzy specjalistycznej partnerów z różnych krajów. Studenci będą zaangażowani w proces realizacji projektu, ponieważ kilka zajęć będzie realizowanych w klasie.

 

Partnerzy projektu:

  • Społeczna Akademia Nauk (koordynator) – Polska
  • Regional Directorate Of Primary And Secondary Education Of Crete – Grecja
  • A & A Emphasys Interactive Solutions Ltd – Cypr
  • Scuole Paritarie dell'Istituto delle Maestre Pie dell'Addolorata –Włochy
  • Euni Partners – Bułgaria
  • Fundacja Publica Fides - Polska

 

Czas trwania:

01-12-2017 - 31-05-2020

 

Informacji na temat projektu udziela:

Aleksandra Zając - Kierownik projektu w Społecznej Akademii Nauk

e-mail: akonopka@spoleczna.pl

Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej.
Projekt odzwierciedla jedynie stanowisko jego autora i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w nim zawartość merytoryczną.


Erasmus
Europa dla obywateli
Visegrad
Media
Tempus