GAMESP - Planszowe i wirtualne gry z wykorzystaniem robota, dla edukacji i społecznego wsparcia osób niepełnosprawnych intelektualnie

« wróć

Cele

Celem projektu jest opracowanie platformy online do komunikacji z robotem lub w wirtualnej społeczności, poprzez którą realizowane będą moduły szkoleniowe dla osób dorosłych z niepełnosprawnościami. Dzięki aktywnym modułom, niepełnosprawni uczestnicy będą mieli możliwość uczyć się poprzez zabawę z robotem realizującym ciekawe misje, oparte na aktywnościach życia codziennego, odzwierciedlonych w  10 modułach szkoleniowych. Konsorcjum projektu składa się z ekspertów pracujących z osobami niepełnosprawnymi.  

Ponadto projekt zakłada angażowanie rodziców w proces nauczania/uczenia się, aby wzmocnić więź rodzic-dziecko i ich relacje. Gry oparte na wirtualnej społeczności pozwalają na zabawę w parach lub grupach osobom znajdującym się w różnych miejscach.

 

Grupa docelowa

  • Rodzice i inni krewni osób z niepełnosprawnością intelektualną
  • Szkoły pracujące z osobami z niepełnosprawnością intelektualną ze wszystkich krajów partnerskich. Będą one miały dostęp do interaktywnej platformy online, która może być używana nie tylko do doskonalenia umiejętności i kompetencji osób niepełnosprawnych intelektualnie, ale także jako środek nawiązywania kontaktu i sposób komunikowania się z innymi specjalistami w zakresie edukacji specjalnej.
  • Uniwersytety i inne organizacje szkolące nauczycieli edukacji specjalnej, którzy również są ważną grupą docelową projektu, ponieważ będą rozpowszechniać opracowane narzędzie GAMESP wśród przyszłych nauczycieli.
  • Osoby z niepełnosprawnością intelektualną w każdym wieku, ponieważ narzędzia GAMESP nie tylko będą sprzyjać rozwojowi osobistemu, ale także ułatwią proces włączenia do społeczeństwa.

 

Rezultaty projektu

  1. Platforma, wirtualna społeczność i gra interaktywna GAMESP.
  2. Robot, z którym będą komunikować się użytkownicy platformy.
  3. Dziesięć modułów szkoleniowych do pracy z robotem.

 

Partnerstwo projektu:

  1. Conselleria de Cultura, Educacion e Ordenacion Universitaria (Hiszpania)

  2. Społeczna Akademia Nauk (Polska)

  3. Daniel Castelao Centro de Formación Profesional (Hiszpania)

  4. La Cooperativa Sociale CEIS Formazione (Włochy)
  5. ProMAS (Rumunia)
  6. ATENEA Projects Lda. (Portugalia)

  7. IST. D'ISTRUZ. SUPERIORE ALDINI VALERIANI – SIRANI (Włochy)

 

 

Czas trwania projektu: 1.09.2016 - 31.08.2018

 

Strona www projektu:

http://gamesp.org/

 

Informacji na temat projektu udziela:

Marta Kędzia - kierownik projektu w Społecznej Akademii Nauk (e-mail: mkedzia@spoleczna.pl)

 

Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu Erasmus+


Erasmus
Europa dla obywateli
Visegrad
Media
Tempus