E-EVALINTO Ocena środowiska dla wspierania międzykulturowych narzędzi i praktyk mentoringu w szkole

« wróć

Przeciwdziałanie zjawisku wczesnego porzucania nauki szkolnej (WPN) jest krokiem w kierunku poprawy szans młodych ludzi i wspierania inteligentnego i zrównoważonego wzrostu sprzyjającego włączeniu społecznemu. Jednak młodzi ludzie ze środowisk migracyjnych są szczególnie zagrożeni zjawiskiem WPN.

Projekt E-EVALINTO ma na celu zmniejszenie problemu w tej grupie poprzez profilaktykę i strategię wczesnej interwencji, która ma na celu wyrównanie szans uczniów ze środowiska migracyjnego poprzez promowanie międzykulturowych programów i działań mentorskich. Będą one wspierane poprzez środowisko ICT, składające się z zestawu narzędzi i praktyk, które stanowić będą ramy dla oceny kwestii międzykulturowych w kontekście szkolnym. Oprócz redukcji ESL, podejście to pomoże uczniom dostrzec międzykulturowość jako wartość tożsamości europejskiej i poprawić zarówno umiejętności podstawowe jaki i przekrojowe u uczniów migrujących, jako iż powinni być traktowani jak potencjalnie zagrożeni wykluczeniem społecznym.

Aby to osiągnąć, projekt E-EVALINTO wdroży następujące elementy:
- Analiza szkoły o "międzykulturowym profilu";
- Identyfikacja uczniów migrujących potencjalnie zagrożonych - podopiecznych;
- Identyfikacja potencjalnych mentorów (rówieśników) i umiejętności międzykulturowych nauczycieli;
- Zaprojektowanie i realizacja działań szkoleniowych dla nauczycieli;
- Wykorzystanie narzędzi ICT do rozwijania planu aktywności mentoringu rówieśniczego, w celu wdrażania i monitorowania przez nauczycieli;
- Wykorzystanie narzędzi ICT do oceny wpływu działań mentoringu rówieśniczego w celu promowania wartości międzykulturowych i poprawy umiejętności uczenia się i integracji wśród uczniów migrantów;
- Wykorzystanie narzędzi ICT w celu identyfikacji „wzorców międzykulturowej szkoły, aby uczyć się i podejmować decyzje.

Opierając się na projekcie INTO, mającym na celu promowanie rówieśniczych korepetycji wśród uczniów migrujących, w projekcie E-EVALINTO celem zostało gromadzenie i zarządzanie, za pośrednictwem środowiska ICT, każdym pojedynczym doświadczeniem i aktywnością oceny, w celu poprawy współpracy między różnymi podmiotami, zarówno w prewencji jak i działaniu interwencyjnym wokół ESL wśród uczniów ze środowisk migracyjnych.Praca ta będzie rozwijać ogromną bazę wiedzy dla przyszłych użytkowników, przy stale zmieniających się działaniach, rozwiązaniach i strategiach radzenia sobie z problemami międzykulturowych.

 

Partnerstwo projektu:

  1. Universidad de Salamanca (Hiszpania)
  2. Oxfam Italia Onlus (Włochy)

  3. Społeczna Akademia Nauk (Polska)
  4. Universidad de Cadiz (Hiszpania)
  5. Dublin City Iniversity (Irlandia)
  6. Cardet (Cypr)

 

Czas trwania projektu: 1.10.2016 - 30.09.2018

 

Informacji na temat projektu udziela:

Marta Ratajczyk- kierownik projektu w Społecznej Akademii Nauk (e-mail: mratajczyk@san.edu.pl )

 

 

Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu Erasmus+


Erasmus
Europa dla obywateli
Visegrad
Media
Tempus