COMMIX

« wróć

Szacuje się, że około 73 mln dorosłych Europejczyków kończy swoją edukację na poziomie średnim lub podstawowym. Częstym powodem takiej sytuacji jest  brak biegłości w czytaniu i pisaniu (literacy).

Najnowsze wyniki badań opracowanych w ramach Programu OECD Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów (PISA) pokazują, że jeden na pięciu 15-latków w UE ma problemy z czytaniem. Mimo, że umiejętności czytania i pisania  są  niezbędne, poziom czytelnictwa uległ stagnacji w ostatnim czasie. W celu przeciwdziałania powyższym problemom Projekt COMMIX ma na celu:

  • wykorzystanie komiksów i narzędzi interaktywnych w celu wzmocnienia podstawowych umiejętności w zakresie czytania i pisania
  • wzmocnienie interdyscyplinarnych kompetencji poprzez promowanie Otwartych Zasobów Edukacyjnych (OZE) i szkolenia ICT na temat włączenia komiksów do edukacji
  • wspieranie szkół w zwalczaniu problemu wczesnego porzucania nauki

Badania dowodzą, że wykorzystanie komiksów w edukacji może znacznie przyczynić się do poprawy poziomu umiejętności czytania i pisania, zwłaszcza wśród uczniów z grup ryzyka w wieku 11-16 lat.

 

Projekt COMMIX ma na celu:
• Aktywne promowanie czytelnictwa wśród uczniów z grup ryzyka
• Zachęcanie uczniów do tworzenia ich własnych opowieści (indywidualnie lub zespołowo)
• Wypracowanie innowacyjnych metod nauczania opartych na wykorzystaniu komiksów i opowieści cyfrowych (digital storytelling) w edukacji
• Zachęcenie nauczycieli i trenerów do stosowania nowoczesnych metod nauczania opartych o ICT w celu poprawy umiejętności czytania wśród młodzieży
• Ułatwienie wykorzystania komiksów w edukacji poprzez budowanie społeczności opartych na technologiach Web 2.0
• Wdrożenie metod wykorzystania technologii w celu spopularyzowania komiksów wśród różnych grup czytelników

 

Przewidywane rezultaty projektu:

• Raport z badań dotyczących wykorzystania komiksów w edukacji
• Opracowanie na temat komiksu jako gatunku i przegląd literatury
• Wskazówki i pomysły na wykorzystanie komiksu w rozwoju umiejętności czytania i pisania
• Przykłady zajęć i lekcji wykorzystujących komiksy w rozwoju umiejętności czytania i pisania
• Moduły szkoleniowe dla nauczycieli dotyczące rozwijania umiejętności czytania i pisania
• Studia przypadków ze szkół europejskich
• Materiały wspierające online

 

Partnerstwo projektu:

  1. Institute of Technology and Development Foundation - Koordynator (Bułgaria)
  2. Centre For Advancement of Research and Development in Educational Technology Ltd - Cardet (Cypr)

  3. Douka Ekpaideftiria Ae - Palladion Lykeion Ekfpaideuthria Douka (Grecja)

  4. Meath Community Rural and Social Development Partnership Limited (Irlandia)

  5. Innovade Li Ltd (Cypr)
  6. Universitatea Din Pitesti (Rumunia)
  7. Sveuciliste U Splitu (University Of Split) (Chorwacja)
  8. Społeczna Akademia Nauk (Polska)

 

Czas trwania projektu: 1.10.2016 - 30.09.2018

 

Strona projektu: http://www.commix-project.eu/pl 

Dołącz do nas! https://www.facebook.com/COMMIXproject/

 

Informacji na temat projektu udziela:

Marta Kędzia - kierownik projektu w Społecznej Akademii Nauk (e-mail: mkedzia@spoleczna.pl)

 

Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu Erasmus+


Erasmus
Europa dla obywateli
Visegrad
Media
Tempus