BLWithRobotics - Wykorzystanie metody nauczania mieszanego w celu zwiększenia sukcesu w matematyce przy użyciu aplikacji robotycznych

« wróć

Edukacja matematyczna jest jednym z kluczowych obszarów w edukacji. Przyczynia się ona do tego, że jednostki mogą lepiej kontynuować swoje życie społeczne, stanowi tło dla ich studiów naukowych, zwiększa pewność siebie jednostek i umożliwia im zdobycie lepszych zawodów w przyszłości. Nie jest możliwe pomyślne rozwiązanie wielu problemów, które napotykamy w życiu codziennym, bez wykorzystania umiejętności myślenia matematycznego. Ponieważ uczniowie różnie osiągają dojrzałość do myślenia abstrakcyjnego, a ich nauczyciele stosują niewłaściwe metody i techniki na lekcjach matematyki, u wielu uczniów pojawia się lęk przed matematyką. W miarę jak uczniowie mają zaległości w kolejnych klasach, lęk przed matematyką stopniowo wzrasta, a czasem nawet przeradza się w strach. Istnieje wiele raportów OECD, UNESCO i Komisji Europejskiej dotyczących tego problemu. W tym projekcie, aby zmniejszyć lęk uczniów przed matematyką, postanowiono stworzyć nowy, innowacyjny program nauczania. Aby osiągnąć ten cel, należy skorzystać z nowych metod i podejść do uczenia się i nauczania. Dzisiaj, celem jest nauczanie matematyki uczniów poprzez robotykę z wykorzystaniem edukacji mieszanej, korzystając ze środowiska cyfrowego, które uczniowie kochają i lubią i które jest postrzegane jako przyszłość edukacji. Podczas pracy w środowisku cyfrowym niezwykle ważne jest, aby uczniowie nauczyli się i pokochali matematykę poprzez aplikacje robotyczne. Dziś, wraz z pandemią wirusa Covid-19, zauważono, jak ważne jest kształcenie na odległość. Edukacja na odległość i edukacja mieszana stały się obecnie częścią systemów edukacyjnych. Dlatego też, wykorzystując inne innowacyjne podejście, nauczyciele w trakcie nauki będą uczyć się, jak nauczać matematyki za pomocą aplikacji robotycznych w podejściu mieszanym. Szkoły podstawowe są najbardziej krytycznym poziomem, aby zmniejszyć niepokój uczniów przed matematyką. Ponieważ lęk przed matematyką wzrasta w szkołach wyższych. Dlatego też, nauczyciele szkół podstawowych odgrywają bardzo ważną rolę. Modułowy program nauczania będzie zaspokajał potrzeby kandydatów na nauczycieli szkół podstawowych. Stworzona biblioteka wideo oparta na scenariuszu oraz e-book zapewnią bardzo ważne wsparcie materialne zarówno dla ich edukacji, jak i przyszłości. Z zasobów tych będą mogli korzystać bezpłatnie wszyscy nauczyciele.

Cele

Celem projektu jest zmniejszenie lęku przed matematyką wśród uczniów szkół podstawowych. Nauczyciele przygotowujący się do zawodu na wydziałach pedagogicznych będą uczeni, jak uczyć matematyki w zabawny sposób, wykorzystując aplikacje robotyczne. Rozwój zawodowy będzie wspomagany przez opartą na scenariuszach bibliotekę wideo i e-book, które mogą być rozwijane podczas studiów i po ich zakończeniu.

Główne cele tego projektu są następujące:

  1. Opracowanie innowacyjnych metod i technik w celu zmniejszenia lęku przed matematyką w szkołach podstawowych.
  2. Zwiększenie świadomości przyszłych nauczycieli na temat praktyk edukacyjnych, które wyeliminują lęk przed matematyką,
  3. Zmniejszenie problemów, z którymi przyszli nauczyciele spotkają się w przyszłości,
  4. Stworzenie łatwej do nauki i łatwej do nauczania biblioteki opartej na scenariuszach zastosowań robotyki w nauczaniu matematyki.
  5. Stworzenie książki, która wyjaśnia zastosowania robotyki w nauczaniu matematyki, z której przyszli nauczyciele będą zawsze korzystać w edukacji mieszanej.
  6. Sprawienie, aby uczniowie szkół podstawowych chcieli w przyszłości pracować w dziedzinach ścisłych.
  7. Przekazanie uczniom umiejętności innowacyjnego i kreatywnego myślenia.
Grupy docelowe

OSOBY ZAANGAŻOWANE BEZPOŚREDNIO

Projekt jest skierowany do przyszłych nauczycieli (absolwentów szkół podstawowych), dlatego też głównymi beneficjentami są absolwenci szkół podstawowych w krajach partnerskich.

OSOBY ZAANGAŻOWANE POŚREDNIO

Rodzice dzieci rozwijających się typowo i dzieci z MA, trenerzy nauczycieli specjalizujący się w MA oraz pracownicy administracyjni szkół.

Rezultaty projektu

PR1 - Modułowy program nauczania oparty na podejściu nauczania mieszanego (blended learning), obejmujący ćwiczenia praktyczne krok po kroku oraz wykorzystanie materiałów edukacyjnych online w szkołach podstawowych.

PR2 - Wirtualna biblioteka wideo zawierająca scenariusze działań edukacyjnych i dydaktycznych dotyczących wykorzystania robotyki w edukacji matematycznej w szkołach podstawowych.

PR3 - E-book na temat zastosowania robotyki w edukacji matematycznej w systemie mieszanym (blended education)

Partnerzy
  • UNIVERSITATEA LUCIAN BLAGA DIN SIBIU Rumunia - Koordynator
  • CANAKKALE ONSEKIZ MART UNIVERSITESI Turcja
  • SPOLECZNA AKADEMIA NAUK Polska
  • LATVIJAS UNIVERSITATE Łotwa
  • VIESOJI ISTAIGA BALTIJOS EDUKACINIU TECHNOLOGIJU INSTITUTAS Litwa

Czas trwania: 

01-11-2021 - 01-03-2024

 

Informacji na temat projektu udziela:

Aleksandra Zając - koordynator projektu w SAN (e-mail: azajac@san.edu.pl)

 

Niniejszy projekt jest finansowany przy wsparciu Komisji Europejskiej. 
Dokument ten wyraża jedynie opinie jego autora, Komisja nie ponosi odpowiedzialności z tytułu jakiegokolwiek wykorzystania zawartych w nim informacji.


Erasmus
Europa dla obywateli
Visegrad
Media
Tempus